Winterberg - Reisverslag uit Winterberg, Duitsland van Janna Dijkstra - WaarBenJij.nu Winterberg - Reisverslag uit Winterberg, Duitsland van Janna Dijkstra - WaarBenJij.nu

Winterberg

Door: jannainwinterberg

Blijf op de hoogte en volg Janna

28 Februari 2012 | Duitsland, Winterberg

Zo daar was ik weer! Ben nu al dik 2 weken bezig met mijn stage in Winterberg, al helemaal ingeburgerd. Ben samen met Sander nog wezen winkelen in Winterberg. Hier heb ik nog allemaal spulletjes voor mijn appartement gehaald zoals: prullenbakje, maatbeker, spaarpot, waterkan, snijplank, soepkommen, toastding, waterkoker etc.. Zo kom je er wel achter dat het wel handig is om een rijbewijs te hebben. Dus dat is ook mijn eerste doel na mijn stage.

Op stage in de receptie gaat het ook steeds beter. Kan steeds meer zelf. Mensen inchecken, uitchecken, reservering van een agent op boeken, internet op de kamer boeken, kassa controleren, mensen aan de balie helpen etc.. Telefoon aannemen is nog een verbeterpunt want het meeste wat de mensen vragen weet ik nog niet. Met de meeste van de receptie kan ik goed samen werken op 1 na. Dit is wel een beetje jammer maar sta gelukkig niet alleen met hem ingeplant. Probeer daarom ook zoveel mogelijk alles snel te leren voordat ik een keer alleen met hem moet werken.

Op donderdag avond hadden we wel zin om even lekker opstap te gaan! Zo zijn we gezellig met z’n 5en naar Alpenrausch geweest! (Rolf, Ralf, Sander, Sandra en ik) Eenmaal aangekomen had Rolf gelijk al een fles vodka, kan redbull, kan jus d’orange gehaald. Na een paar uur nam zijn we na de stripshow van een paar mannen lekker gaan dansen. Was erg gezellig! Zo kwamen we ook nog 2 collega’s van de bediening tegen:)

Zoals een paar al weten wou ik wel graag wat gezelschap in mijn appartement. Zo kwam ik op het idee om een hamster te kopen. En ja hoor het was vrijdag dan zover! Sander en Rolf waren zo lief om met mij mee te gaan om 1 uit te zoeken. Zo hebben we in de buurt een mooie grote kooi gekocht en natuurlijk een Hamster. Jammer genoeg is Snoopy nog niet hand tam! Dus had hem gister al voor het eerst met de sokken om de handen uit de kooi gehaald. Jeetje wat is dat beestje snel! Liep van de ene kant op de bank naar de andere! De eerste 2 dagen had ik hem lekker met rust gelaten want kon amper normaal lopen zo erg last van de rug had ik gekregen. Denk dat het door het bed kwam. Gelukkig gaat het nu wel weer wat beter want leek net een oude beppe. Rolf wou zijn matras al afstaan aan mij voor een paar dagen maar zei ga wel op de bank slapen. Al eindigde ik weer op mijn crackbed. Gelukkig had Freed de volgende dag dienst en heeft er een stuk hout tussen gelegd al weet ik niet precies het nut hiervan maar het ligt wel beter!

Deze week is gelukkig ook weer onze tv gemaakt! We hadden eerst alleen maar sneeuw tv. Natuurlijk ook leuk maar heb liever echte sneeuw dan op tv! Kan nu dus eindelijk weer normaal om half 9 GTST kijken. Want heb hier ook 1,2,3 en rtl 4. Altijd fijn!

Dan heb ik nog 1 leuk nieuwtje! Over een dikke week is het dan zover dan komen mijn lieve vriendinnetjes langs. Zin om ze weer te zien en lekker opstap, uit eten etc! Met Agnes, Antonia en Sybrecht. Word vast erg gezellig.

Toedeledokieeeeee

  • 28 Februari 2012 - 18:03

    Denise:

    Hej! Je hebt het dus naar je zin lees ik wel haha. Maar de vraag; heb je al gebruik gemaakt van de skiliften ? Wij zijn er vorige week geweest was echt leuk!

    Groetjess

  • 28 Februari 2012 - 20:14

    Sybrecht:

    Leuk wer een verhaaltsje fan dy!
    Ha der echt sin yn om nei dy ta!

    Tutsjee xxx

  • 29 Februari 2012 - 15:19

    Janna:

    Hee Denise! Jaa is wel gezellig hier! Haha nee nog niet erg he! Denk ook niet dat dat er nog van komt. Waarschijnlijk kunnen ze tot eind van deze week nog skieen. Mooi dat je je hebt vermaakt!!:) Liefss

    Sybsiee!:) Jaa ha der ek sin yn dot jim komme!!:D Wurd gezellig! xxx

  • 02 Maart 2012 - 03:37

    Harm:

    Haha een hamster kochtt!! Krekt wat foar dei!!! Xxx

  • 04 Maart 2012 - 16:55

    Janna:

    Haha jaa toch!:P Leuk dost reageerst:) xxx!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janna

Actief sinds 17 Jan. 2012
Verslag gelezen: 508
Totaal aantal bezoekers 15186

Voorgaande reizen:

16 September 2013 - 01 April 2014

Backpacken in Australië

11 Februari 2012 - 01 April 2013

Winterberg

Landen bezocht: