Berichtje uit Winterberg - Reisverslag uit Winterberg, Duitsland van Janna Dijkstra - WaarBenJij.nu Berichtje uit Winterberg - Reisverslag uit Winterberg, Duitsland van Janna Dijkstra - WaarBenJij.nu

Berichtje uit Winterberg

Door: jannainwinterberg

Blijf op de hoogte en volg Janna

03 April 2012 | Duitsland, Winterberg

Weer een berichtje uit Winterberg! In de tussen tijd heb ik weer veel beleefd. Natuurlijk teveel om op te noemen maar zal het proberen allemaal te vertellen.


In de tussen tijd hebben we hier ook een nieuwe stagiaire gekregen genaamd Bram. Vooraf waren we al met z’n allen aan het bespreken hoe zou hij eruit zien etc.. Nou het is een jonge uit Limburg. 20 jaar, klein en krullend haar (ondertussen al afgeknipt).

Nadat Bram was gekomen moest ik de dag daarna weer vroeg aan het werk in de receptie waarna we ’s avonds lekker zijn wezen bowlen met een oud stagiaire van het hotel. Jacqueline en haar vriend, Sandra, Ralf en Sander. Het bowlen ging erg goed met ons allemaal. Behalve 1 persoon was er niet erg goed in en liet bijna een bowlingbal op zijn/haar voet vallen. Wie dit was laten we maar even in het midden. Voor de rest hebben we wel een erg gezellig avond gehad. Ralf had ook elke keer weer een toverbal. “ploep”

Zoals jullie weten heb ik sinds een paar weken een hamster. Nou wat een gezelligheid. ’S nachts is mijn dikke hamster echt erg actief! Gelukkig hebben we een badkamer waar hij mooi ’s nachts kan staan. Overdag haal ik hem er wel vaak uit om even in de bol te laten lopen of op de bank. Zo word hij ook wat minder actief als ik ga slapen. Natuurlijk had Sander gister weer een leuk idee om hem gewoon op de grond neer te zetten en los te laten lopen. Ook Bram vond dit erg grappig. Nou lekker, konden we hem eerst niet meer vinden. Zat hij opeens achter de koelkast. Vond ik in een hoekje in de douche ook nog een hoopje voer. Dit kwam omdat hij een paar dagen geleden was ontsnapt! Tenminste dat dacht ik. Ralf en Sander waren namelijk ’s avonds ook gezellig hier en ja hoor meneer Leystra laat zijn kooi open staan. Die ochtend schrok ik me dood toen ik naar het toilet ging. Hoorde ik opeens iemand tegen de douchegordijnen aan. Was het mijn hamster die er niet meer uit kon komen.

Een week nadat Bram hier was aangekomen was hij jarig. Dus we zeiden al: ‘Gelijk een feestje of niet’. Ja hoor het was dan al zover. In de tussentijd waren Antonia, Agnes en Sybrecht hier ook al aangekomen! :) Maar daar vertel ik zometeen meer over! Samen met Antonia, Agnes en Sybrecht gingen we naar de Bistro om Bram zijn verjaardag te vieren. Ralf, Sandra en Sander waren er al. Op het laatst werd het best wel gezellig. De ene domme opmerking na de ander. Na nog een paar “lekkere shotjes” zijn we naar de bar gegaan in het hotel. Daar zat het toch wat beter. Bram die had in de tussentijd al wat teveel gehad. Hij werd al een beetje wit om zijn hoofd. Op een gegeven moment liep hij snel naar het toilet. Ja hoor hij heeft hier een paar minuten boven de wc gelegen. Dus hebben Sander en ik hem maar op bed gebracht met een glaasje water. Wat was het weer gezellig!

Visite!
Jaa het was zover eindelijk kwamen 3 vriendinnetjes van mij me opzoeken! We hebben het erg gezellig gehad! Mijn ouders hadden Antonia nog allemaal eten, drinken en een buikspieroefening apparaat meegegeven:) Altijd handig! Gelukkig was er de dag voor ze hier kwamen nog wat sneeuw gevallen want er lag helemaal niks meer! Bij aankomst hebben we dan eerst maar de tassen uitgepakt de lekkere bedden klaar gezet en vervolgens wat gegeten. Na een hapje eten zijn we in het bos gaan wandelen met het mooie weer. Doordat er nog een laagje sneeuw lag zijn we de volgende dag vroeg gaan skiën. Eerst hebben Sybrecht en ik Agnes en Antonia naar de skischool gebracht. Want ja het was een eerste keer op ski’s. Dan kun je beter eerst wel een les nemen om de basis een beetje onder de knie te krijgen. Van 11 tot 2 was het volgens mij hebben ze les gehad. Samen met Sybrecht ben ik de pistes gaan verkennen. We moesten eerst wel even weer wennen. Was alweer een tijdje geleden maar op het laatst ging het weer als vanouds! Was weer super om even de latten onder te hebben. We hebben weer dikke lol gehad. Na een tijdje begonnen we toch wel honger en dorst te krijgen dus zijn we naar een apres-ski tentje gegaan om wat te drinken. Om 2 uur zouden we weer bij de andere berg zijn maar toevallig kwamen we Antonia en Agnes bij de ski-lift tegen! Dus zijn we nog een paar keer de berg af geskied. Sybrecht en ik stonden er van stelt wat Antonia en Agnes in een paar uurtjes hadden geleerd. Op een paar dingetjes na ging het erg goed. Omdat we toch wel erg honger kregen zijn we een lekker patatje gaan eten. Later op de middag zijn we nog lekker aan het skiën geweest. Op een gegeven moment gingen we ook van een stijle piste. Antonia wou eigenlijk niet maar was wel als eerste beneden! Agnes die glijde op haar kont naar beneden in plaats van op haar ski’s. Die lagen nog boven op de berg, haha. Maar ze kwam dus echt heel hard op mij af. Zo bedacht ik me niet en sprong boven op haar. En ja hoor ze was eindelijk gestopt met glijden. ’s Avonds hebben we nog wat lekker eten gekookt en zijn daarna naar Bram zijn verjaardagsfeest geweest. Agnes en Antonia hadden jammer genoeg niet goed geslapen want de bedden die we klaar hadden gelegd waren niet echt goed. Ze voelden de veren er gewoon door heen:O Deze dag zijn we ook weer heerlijk wezen skien. Het ging ook steeds beter met Agnes en Antonia. Antonia ging wat te vaak met de pizza naar beneden waardoor ze een paar keer was gevallen en Agnes zag je niet eens meer want die was dan de controle weer kwijt en schoot in 1 speer naar beneden! ’s Avonds waren we allemaal best wel moe dus zijn we alleen nog even wezen zwemmen dat was wel even lekker! Op een avond was ik ook alleen met Antonia te zwemmen geweest. Heb me dood gelachen. Rolf was er namelijk ook en die is Duits dus Antonia riep de hele tijd Jaa ich kann gut deutssss sprechen he. Ging ze weer een bommetje doen met ein zwei drei hupsakeei! Prachtig. Jammer genoeg gingen de dagen snel om

Alpenrausch

Samen met Sander, Ralph, Bram, Tabea en Sandra zijn we in de taxi een avond naar Alpenrausch geweest. Dit was erg gezellig. Op het laatst was er ook een jonge die had een grote snee bij zijn oog dus ik wou wel even weten waardoor dat kwam. Want ja ben natuurlijk altijd zo nieuwsgierig. Had het achter af beter niet kunnen vragen.. Zat nu de hele avond aan die jonge vast hij wou met mij dansen etc. Dus zei zo: “Heb al een vriend hoor”. Waarop hij antwoord:”Die is toch in Nederland?” Ik zo nee die staat hier hoor! Dus kwam hij daarna steeds stiekem langs en kneep me dan weer in mijn kont. Nou lekker is dat. Werd er gek van. Weet niet wat het die avond was maar was echt erg. Kwam er later een vent van 30 bij me van: “Die jonge ziet jou wel staan”. Zag ik een oude man staan. Zei zo : ‘Hoe oud mag hij wel niet wezen?’. ‘Ja 34!’ Waarop ik weer zei: ‘Dat is toch veels te oud! Ik ben nog maar 19 hoor.’ Waarop hij weer antwoord: ‘Ooh ik ben 30.’ Dus zei ik ‘Nou mooi ook te oud’.Toch niet te filmen dit. Tabea had haar vriendje ook al gevonden een leuke Chinees die erg goed kon dansen! Ze waren mooi samen de macarena aan het dansen. Heb het vast weer fout geschreven maar ach. Mijn collega’s die zeiden ook nog dat ik niet zo veel met iedereen moest praten dan kwamen ze ook niet steeds bij me maar ja dan is het toch ook saai? Wil altijd wel met iedereen praten. Zo kwam er ook nog een jonge bij me van: “Denk je dat hij homo is?” Dus zei ik: “Nee hoezo is hij dat dan?” Ja hoor dat was een homo. Dus ik bedacht me niet en zei: “Oooh dat komt goed uit! Wij hebben hier ook nog een collega jonge die is ook homo”. Bram vond het helemaal leuk en zei nog: “Je weet me altijd wel weer te vinden he”. Prachtig.. Alleen vond die jonge het volgens mij niet zo super want die was snel weg! Op het laatst werd het best wel laat en hebben we maar een lekker patatje opgehaald en zijn weer terug gereden naar onze appartementjes. Ondertussen was het al 4 uur en mijn wekker ging om 7 alweer….

Was de volgende dag echt moe bij de receptie maar het was mevrouw van Zon niet opgevallen gelukkig! Ben blij dat ik bijna in de late dienst kom mag Bram lekker vroeg uit zijn nest. Die slaapt altijd tot 12,1,2 uur uit! Zo lang hoeft van mij ook weer niet maar wel een beetje later dan 7 uur zou wel fijn zijn.

Het slot + spannende avontuur met het bergbeklimmen

Samen met Sander zouden we naar een slot (volgens mij in grafschaft). Jammer genoeg hebben we alleen de buitenkant gezien want dit ging in April pas open. Dus hebben we daar alleen een lekkere pannenkoek gehad met warme kersen en Sander met met vanille ijs. Hier was ook een leuke ober die homo was. Volgens mij zag hij Sander wel zitten dus zat hem al even te klieren. Vond hij niet zo leuk, haha. Daarom wou hij dat ik hem fooi gaf. Dat ging ik mooi niet doen dus en zei doe het zelf maar ik ga niet met een jongens portemonnee afrekenen. Nadat hij betaalde kreeg hij nog een dikke knipoog! Haha dat heeft hij de hele dag moeten aanhoren van mij. Omdat het slot was gesloten besloten we om naar een berg te gaan met een kruis erop. Volgens mij was dit in knittenberg maar weet het niet meer zeker. Goh het was best een klim! Sjonge jonge.. Maar we waren wel zo slim om een stuk af te snijden. Al was dat stuk wel heel stijl. Eenmaal boven waren we erg uitgeput. Maar kwamen Sander en ik op het leuke idee om bij de rots op te klimmen. Hier kon je echter eigenlijk niet omhoog. Gottegot toen we bijna boven waren vroegen we elkaar nog : “Heb jij hoogtevrees?” Waarop we beide antwoorden: “Nee maar krijg het nu spontaan!”. Maar toen kwam het ergste nog.. We moesten weer naar beneden. Sander die had wel aardig lange benen maarja dan moet ik nog met mijn korte beentjes er weer af klauteren. Wat een gedoe zeg.. Gelukkig hielp Sander wel en zijn we weer veilig beneden gekomen. Dan was er nog 1 rots met een kruis erop. Met goede moed gingen we die kant op. Yees hier was een trappetje bij! We hadden het gered. En dat allemaal ook nog met een rokje aan. Maarja nu moesten we weer naar beneden. Sander wou graag het andere pad langs lopen. Dus wisten we op het laatst niet meer goed waar we langs moesten. Toch zagen we op het laatst de auto weer staan.

Ralph jarig

Ralph was bijna jarig dus gingen Bram, Sander en ik naar Siegen. Sander wou graag nog wat bij de Ikea weg halen. Maar eerst zijn we in de andere winkels gaan shoppen! Na een paar uur hadden we toch wel zin in wat eten gekregen dus zijn we naar een cafétje in de buurt gaan zitten. Samen met Bram heb ik in Winterberg nog wat voor Ralph opgehaald. Met een leuk kaartje erbij.

Omdat Ralph jarig was ging hij samen met Sandra een dikke week naar Nederland. Deze week zijn we nog samen met Albert-Jan, Tabea, Sander en Bram naar een Irish pub geweest. Hier was niet heel veel te doen dus zijn we een andere gezellige bar gaan zoeken. Op het laatst was er bijna niks meer dus hebben we nog een laatste cocktail in een cafe gehad. Hierna zijn we nog even bij het hotel geweest.

Na een paar dagen zijnSander en Bram ook voor een paar dagen naar Nederland geweest. Voor mijn gevoel was het veel langer dan het in werkelijkheid was. Maarja wat moet je dan ook als je hier nog alleen bent in deze appartementencomplex.. Lekker saai ja. Maar heb nog wel lekker van het zonnetje kunnen genieten. Dat is nu wel weer anders.

Caroline had op een maandag Sander gebeld of die nog even de stad in wou komen om wat te drinken. Zo had Sander gezegt: “Oke dan neem ik buurvrouw wel mee”. Zo zijn we samen met Caroline(duits) en Celina (haar dochter) de stad in geweest. Hier hebben we nog een lekker ijsje op het terras gegeten en zijn daarna naar de winkel gegaan. Celina vond het zo leuk dat ik ook mee was ze wou Caroline niet meer bij de hand vasthouden maar mij. Zo wou ze ook steeds hardlopen, over hoge dingen lopen van de trap springen. Vast omdat ik het haar 1 x liet doen wou ze het steeds weer, haha. Wel een schattig meisje is Celina.

Oudjes

Gister is er een groep van 103 oude mensen bij ons in het hotel gekomen. Samen met Ralph mocht ik deze mensen inchecken. Wat een gedoe. Eerst hebben we samen maar een pakketje voor ieder gemaakt met kamerkaart, drankenkaart en een papier waar we alles op hadden uitgelegd. Want ja wanneer je ouder word vergeet je ook dingen sneller. Nou dat hebben we wel gezien hier. Ben tot de conclusie gekomen dat oudere mensen net kleine kinderen zijn. Hier zijn een paar uitspraken die we bij het inchecken hoorden: “Die man mag nog niet ingecheckt worden hij dringt voor!” “Ga aan de kant met je koffer.” “Ik wil ook zon kaart.” “Ik was aan de beurt hoor.” Nou 1 keer vond ik al dat gekwebbel wel even genoeg en heb gezegt : “Mag het alstublieft wat rustiger ik hoor niks meer”. Je werd er echt helemaal gek. Ook nog andere vragen tussen door durven te vragen als we bijna iedereen nog in moesten checken. Dus hadden we mooi gezegd kom straks maar even terug. Om half 9 moest de groep naar de Kahle Asten. Dit is een zaal bij ons in het hotel. Nou om kwart voor 8 hadden ze al stress waar die zaal was. Echt niet te geloven. Om 5 voor half konden nog een paar het niet vinden dus ben ik maar even mee gelopen. Zelfs een paar waren niet geweest want die konden/durfden niet van de trap af. Ook kregen we al veel andere vragen zoals: “Kan ik hier kaartjes kopen?” “Kunt u mijn tele visie maken?” “Heeft u een oorbel gevonden.” Of mensen die heel blij waren dat je hun hele levensverhaal te horen krijgt. Vanochtend hadden we dan ook weer zoiets. Was een meneer zijn dure leren jack kwijt. Helemaal in de stress tegen iedereen aan zitten te zeuren waar zijn jack was. Want hij was zo duur en als hij die gene in de handen zou krijgen dan was die nog niet jarig. Wan die neem je toch niet zomaar mee!? Ik had tegen die man en mevrouw gezegd heeft u al in uw kamer gekeken, bij uw zitplaats of bij het toilet? Nee daar lag het niet en meneer was niet naar het toilet geweest. Van de reisleider moest ik alle kamers controleren. Ik heb gezegd dat doe ik alleen dan van uw groep niet van de andere mensen want dat kan eigenlijk niet. Maar ja hoor nadat ik 2 etages had gehad had meneer van Zon zijn jas gevonden. Rara waar lag hij? Nou ja bij het toilet natuurlijk. Had ik het nog zo duidelijk tegen hun alle 2 gezegd en hebben ze gewoon niet gekeken! Oooh de volgende keer kijk ik eerst zelf al is het in het mannen toilet. Sommigen…. Echt niet best.

Visite:)
Zaterdag komen mijn ouders en zusje ook alweer langs! Mijn broertje wou me niet zien dus die komt niet mee. Nee grapje die zit liever thuis houd niet echt van vakanties en heeft het druk met school. Hoop dat het dan volgende week wat mooi weer word! Ben wel lekker zaterdag, zondag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag vrij! Laten we mooi mijn moeder alles in het Duits zeggen want die kan zo goed duits spreken. Dan lach je je dood.

  • 03 April 2012 - 18:07

    Patricia Dijkstra:

    Janna,
    Mooi verhaaltje meid! Hoe gaat ie verder met 't kleine keuken pykje? Succes nog even op stage en tot binnenkort! Groetjes van de werkbank.

  • 03 April 2012 - 18:12

    Janna Dijkstra:

    Hee Patricia!

    Ja gaat goed hier! Vermaak me prima:)
    Hoe gaat het verder met ons grote keuken kippetje!? Ja dankje wel! Doe je de groeten aan Ernesto?

    Groetjes uit Winterberg!

  • 03 April 2012 - 18:51

    Anneke:

    Haha moai ferhaaltsje, Janna! Wol hiel erg typisch ollegear xD geniedsje maar in protte fan dyn tiid dêr!

    Liebe Grüße,

    Anneke (Kingma)

  • 03 April 2012 - 19:30

    Janna Dijkstra:

    Haha dankjewol Anneke! Jaa dot sil ik seker dwan:) Hoe is it no fjidder mei dy?

    Leafss Janna

  • 03 April 2012 - 19:31

    Betty:

    Hoi Janna,

    Ik heb net je reisverslag gelezen, echt leuk .
    Je beleeft daar van alles .

    Dus heit en mem en Tina komen met de pasen op bezoek , gezellig.

    Gr Renze en Betty.

  • 03 April 2012 - 19:37

    Janna Dijkstra:

    Hee Renze en Betty!

    Wot leuk om wot fan jim te jerren:)
    Beleef jir inderdaad fan olles.

    Jaa it wurd jir gesellig mei Peaske ot myn heit mem en zuske jir komme.

    Hoe is it no mei jim dear yn Westergeest?

    Leafs

  • 07 April 2012 - 21:45

    Sybrecht:


    Heee leave Janna!!!

    Wer in hiel leuk ferhaal fan dy!
    Moest soms echt bot laitsje!
    Vertelst it echt mooi.
    Wat grappig ek fan die alde minsken hee,
    Net best ast alder wurst merk ik wol.

    Ik foen it echt super leuk by dy yn winterberg!
    Mar wat leuk dat dyn alders der no binne, hiele prutte wille mei hun.

    Dikke tut,
    Hoad fan dy

  • 29 April 2012 - 16:52

    Fokke, Heit Fan..:

    hey Janna, Ik seach datst op Syb har blog skreaun hiest en doe krige ik sin om dyn blog te lezen en efkes wat te skriuwen.
    Hoe ist mei dy? hast it noch wat nei de sin? dyn heit en mem en Tina binne al wer in skofke lyn west tink ik bin benijd hoe't dat wie. Wanneer komst wer thus? Oer twa wiken sykje ik Sybrecht op, se wie no underweis har neven fan it fleanfjild op te heljen, allinne yn in taksy, stoer fynst net?
    Doech Janna, hoopje dy gau wer te sjen as jim wer werom binne yn e simmer.

    Pas goed op dysels en oant letter. Hertlike groeten, Fokke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janna

Actief sinds 17 Jan. 2012
Verslag gelezen: 1060
Totaal aantal bezoekers 15185

Voorgaande reizen:

16 September 2013 - 01 April 2014

Backpacken in Australië

11 Februari 2012 - 01 April 2013

Winterberg

Landen bezocht: